Wednesday, September 21, 2005

melaka punya cerita...

..pulang dari melaka semalam,sekujur badan disinggahi keletihan maha hebat..sampai rumah papa pula minta tulung antar ke kg subang,ke workshop unt ambil volvo yg dah tersadai 2 hari..perintah dituruti..nak pegi jamm dan balik lagi laa jammm..bagai nak giler aku menekan clutch..break.. clutch.. break..adehai.."tu laa ..pasai apa tak pakai auto jer".. huh...apa barang auto..piraaah!!(pantang haku kalau org tanya knapa tak pakai keta auto!!!)

dua hari dimelaka...
lepas lunch kami bertolak kemelaka dalam dua buah unser..terperuk laa haku kat seat belakang(haku tak suker dok blakang!!).dalam hati masih menyumpah..'hampeh..naper laa aku tk boleh bawa keta sendiri..',sejam setengah sampai ke bandar melaka..terus ikut susur pantai klebang terus ke malim..boss n project engineer tak abis2 bercakap pasal project baru tu...bukan main excited..memang laa tempat tu cantik..condo yg akan didirikan tu memang punyai view yg menarik..but it cost..wow..!!
lepas tgk site kami kebandar ..cari tempat makan dan isi perut dulu..pastu terus ke airkeroh..malam nnti ader meeting dgn client..landlord..etc..
aku tanya boss kami nak bermalam dimana..boss kata kat d village airkroh...tapi sesampai disana depa kata resort fully book..pastu ke Mitc...
pun penuh gaks..pusing balik keb bbrapa tempat lagi..penuh!!!pehal laa nii..!
aku dah mula pening..sakit jiwa...pasal apa tak buat tempahan..cik izan yg duduk sebelah ku britau boss kata takpayah book..bukan cuti sekolah..mesti banyak kosong..aduhai...ader ker cenggitu...!!
Lastly..gamble jer..pegi ke puteri resort..belakang mini malaysia..baru sampai ke tempat parking..dah ader dua bas besar menanti..keta dah memenuhi parking..aku berdoa dlm hati..ader laa bilik kalau tak aku paksa derang antar haku ke rumah nenek haku!!! tak kira!!
Agaknyer doa aku dimakbul olihNya..dapat tiga bilik..boss dgn prjct engnr join satu bilik..tecnical staff join 4 org satu billik dan haku...berempat dalam satu bilik 2 single bed!!!adehai... dari takder lansung..takper laa join pun..
Aku bagi laluan depa refresh sementara aku baring kejap unt ilangkan letih..luruskan pinggang.. sampai turn aku.. aku pun terus capai towel untuk mandi dan bersolat..tapi sebaik aku nak putar kepala paip tetiba terus tercabut..aku terjerit..izan dtg mndapatkan aku dan dgn selambanya dia berkata.."cik qiss..alamakk..tadi masa mandi..tetiba paler paip tercabut..lupa nak bagitau.." aku yg dah kuyup hanya terkebil2 memandang depa sumer yg tersengih2..masyaallah...yati betulkan paip seadanya..asal dpt mandi jadilaa..aku dah tak terkata2..
Malam tu kami pergi ke mitc..n for dinner kami singgah ke restoran mamak..(liat jer haku nak masuk..tak sukerrrr...).depa pun meng'order' laa..aku dan yg tiga lagi tu order chicken chop mcm yg tertulis kat menu laa..yg lelainnya makan nasi kandar,tunggu punya tunggu punya tunggu..chikenchop tak mai..yang lelain dah habis pulun habuan memasing..perut haku dah penuh nyedut wmelon juice..melintas jer dak (ntah saper)waiter tu aku pun tanya..
"allooo..tadi saya order c/chop apasal sampai laa ni tak mai.."aku buat muker serious..tapi mamat waiter ni lak tersenyum simpul sambil berkata"adik manis..itu c/chop tak daa laa..tadaa bikin.."
"apasal takdaa bikin..bukan saya sudah order tadi kaa.."..ilang dah sabo aku..
"itu c/chop tadaa laa ini malam.."dia senyum lagi!!!
"habis tu..kalau takdaa apapasal awak tak cakap sama saya!lama saya tunggu tau.."aku geram sesangat..
"hehehe..saya ingat aa awak takmau order lagi..kasi order lain boleh aaa'.."hampeh!!!
"awak tadaa cakap itu c/chop takdaa..itu pasal saya tak order lain!!lain kali kalau tak daa..sini datang cakap laa..awak sana sini pegi apa pasalll!!!" memang haku dah naik seh!!
"okeh,okeh,saya kasi mari lain order..saya kasi cepat..apa mau order?" laaillahaillallah..mengucap aku dalam hati..
akhirnya kami order murtabak jer sorang sekeping..tu pun setengah jam tak mai lagi..saboo jerr aku..
balik dari mitc..aku minta driver singgah ke mcd..aku nak tapau nugget buat alas perut..sudahnyer kami kenduri mcd dlm bilik..adehai...
Keesukannya..aku tak join yg lain unt bfast..aku buat air sndiri dan makan biskut jer..ingatkan bila depa sumer takder dapat laa aku buat personal call..tapi malang lagi nasib aku..dua tiga kali aku cal..takder dijawabnya..
macam nak nangis rasa hati aku..bengang sangat!!sudah2nya aku mati akal sensorang dalam bilik..apalagi...moody lagi laa..
Selesai kerja..kami gerak balik ..gitulaa..amarah masih bersisa dalam jiwa ni..sumbernya berbagai..di ofis..depa tak berani tegur aku sejak aku mula sampai pagi tadi..sampai laa nii..aku tak diganggu dibilik ku..

Moral of the story..ikhlaskan diri dlm pekerjaan..kalau tak..memacam laa yg jadi nnti.. sabar laa hati..

~qiss~
...turn the heartaches of ur life into a motivational force...


7 comments:

Masy 21/9/05 4:48 PM  

syiaan dak lalings...
sabar jela eekk..mmg klu kite tgh marah tu, sumbernye dtg bertimpa2...keekekeke...cam kite aa aritu..huhuhu..
cool bebeh!!! muaaahhkksss..!! ;)

lady 21/9/05 4:57 PM  

askumm..
lalings...thanks..amarah ni memang mainan syaitan kan..masih terasa nih..tak per..istighfar..

salam ben..
sabar laa ni..kadang2 bila terlalu menahan sabar kita boleh mamai dibuatnya..

kuchaiz^iman 21/9/05 5:41 PM  

sabar2...(ambik air ais simbah kat kak lady)..kalo tak ikhlas semuanya tak kenalah..iman pun biasa mcm tu...hihih

Semut Api 22/9/05 11:33 AM  

Salam Lady,
Aku pernah mengalami situasi yg sama & mungkin di lokasi yg sama semasa bermlam di bumi hang tuah ni...kepala paip prob! sama mcm prob u lady...

Lagi satu berda di sana aku tak berapa selera nak makan pasal pe ntah...may be coz aku berdarah Jebat kot...

atau mungkin masy bole tolong jawab...nak tanya sikit, apa prob dgn kete auto? txs...

lady 22/9/05 2:02 PM  

askum...
imann..ais pun takleh buat saya cool tau..ikhlas ilang sudah..
sabar pun punya had laju dia kan..hehe..

salam n wasallam deanzz..
patut pun u kata tak brselera bila dtg melaka..darah jebat ek..apa color hah..pink?hehe..
wats wrong wt auto ek..hmmm..i dun like it!!tak thrill bw keta auto ni..dok tegakkkk jerr..kalau manual..ader pergerakan aktif dan sentiasa beringat..tak khayal..
sorry to say...
salamm..

Anonymous 23/9/05 1:34 PM  

kita sentiasa diuji....sabar dan tabah...ini yg perlu ada...

lady 6/10/05 12:57 PM  

salam anoyyy..
hidup tanpa ujian apalah maknanyer...kosong..statik..

sabar itu separuh dari iman..

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP