Tuesday, September 06, 2005

kehilangan

assalamualaikum....26/8...tarikh ini aku kehilangan lagi..kehilangan sahabat yg amat ku sayangi..yg amat ku hurmati ..yg selalu mmberikan aku ketenangan dan menenangkan aku dalam segala keadaan ..Rasanya baru beberapa hari lalu aku bersamanya..gelak ketawa..riang..dan dia seperti biasa..hanya ketawa mengulum..dan tiap kali aku tertawa dia akan merenung ku.."qis,aku suka bila kau ketawa..lesung pipit tu mahal..jgn ketawa merata2 tau.."ahhh.. aku selalunya akan terus berhenti ketawa dan buat muka serious... Dalam hati..aku gelak sakan..'ketawa merata?adehai...'
"aku akan rindukan kau qis.."...peliknya..pasai apa nak rindu aku..
"kau nak kemana..?aku teman boleh.."...aku cuba buat mcm muka 'cute' mawi..alaa..naper dia tak senyum.. "qis,cuba kau tengok muka aku ni..ader tak macam muka orang yang nak pergi jauh.."selambanya dia..!! "maner aderrrr...erk muka orang yang nak pergi jauh tu cemaner ghupernyer..."soklan bodoh yg aku bagi..
"Kau dapat ker offer ke us tu..?kalau kau ke us tak dapatlah aku teman,tapi kalau teman shopping boleh ajer..." Dia menunduk dan menggelengkan kepala..
"kau dah temankan aku minum ni pun aku dah cukup gembira qis..teramat gembira..aku sayangkan kau..sayang sangat2..mungkin lebih dari dia sayangkan kau..jgn marah qis..tapi aku amat pasti..yang aku lebih sayangkan kau dari dia sayangkan kau!!" Pelik aku..Kenapa dia cakap camtu..aku tenung muka dia..letak tapak tangan ku didahinya..dedau..kata org2 tua tu tandanya orang tu tak berapa sihat..
"patutpun kau cakap cenggitu..kurang sihat gamaknya kau..nnti kau pegi check doctor tau..amik ubat..aku tak suka kau sakit..kau tau kan .." ada nada serious dalam percakapan ku..Dia cuma senyum..Cantik!!sesajer la tu ..
"qis..qis...qis...pehal lak aku yang nak check doctor tu..aku sakit ker dia yg sakit...ntah2 kau yg sakit tak!cakap pun dah tak betul.." dia senyum lagi..
"sayang gak kau pada aku yer qis...aku akan ingat dan bawa sayang kau tu walau kemana pun aku pergi..walaupun keliang lahad.." aku terdiam..kelaut dah dia ni bercakap..aku gengam tangannya..erat..
"aku sayang dan akan sayang kau sampai bebila..bare in mind..!!!" aku tegas kali ini..
YaAllah.... aku amat tersiksa dgn segala kenangan ini..mengapa begitu sekali aku dibelakangkan..dia kata dia sayang aku tapi knapa aku jadi orang terakhir yg tau ketiadaannya..knapa...apa dosa aku padanya sampai aku diperlakukan sebegini...Ya illahi..ya rabbi...hanya Kau yg tau dukalara dan kehibaan hatiku ini..ampuni segala dosanya ya allah..himpunkan juga dia bersama roh2 mereka yang kau rahmati..aminn..

-qistina-

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP