Friday, October 13, 2006

Semalam..
















Selamat Hari Lahir..


Semalam..
lokasi:car porch
time :5pm
aku.. : maaa, hari ni birthday ******
mama: hmm.., ada wish ker
aku.. : Ada..
mama: Cukup laa tu
aku.. : ..(diam)
mama: tak perlu gawatkan fikiran dgn
benda2 macam ni qis,
aku.. : qis tak maa, cuma teringat jer..
mama: risiko dari sesuatu prhubungan itu,
samaada suka atau duka..kena hadap juga.
aku.. : qis tau..
mama: sudah..dibulan barakah ni banyakkan baca quran,
solat, jangan terbawa2 dgn kenangan dulu..
mama mahu qis jadi kuat,tabah..
aku.. : insyaallah maa..qis cuba
mama: bukan cuba2..mesti!!
aku.. : ..(angguk2..dlm hati..boleh ker aku?)
Aku sayangkan mama,sayang sangat2. Segala hal aku banyak
bercerita dgn mama dan dia amat memahami..kadang2 tanpa
sedar aku telah membuatkan mama bimbang dan sedih...
banyaknyer dosa aku..Ya Allah..Ampun..
~qiss~.. the time is always rite to do what is rite..

15 comments:

akirasuri 14/10/06 1:10 PM  

kak qis..chayo...;)

oh oh sweetnya ur mom, ada adik lelaki tak kak qis?nak jadi adik ipar...ha ha ha...

Anonymous 15/10/06 12:28 AM  

Sorry Qiss..sy bz lately ni sampai tak sempat melawat blog sesapa...pastu baru tadi tgk kat komen entry sebelum ni...

Agak terkejut gak bila sy baca posting awk yg pasal hp dia tu dgn gf dia tu..hmmm...dah teruk sgt tu...i say lets forget about him..

Dalam entry ni pulak, mak awk pun ckp "cukup2 la tu"...that means your mom knows what's best for you in the future...sememangnya dia sayang Qis lebih drpd yang Qis tau...

Ada satu ayat ni, "what's your secret being married for 25 years and still in love with each other?" The answer is, "Painful". Being in a relationship mesti ada masa2 sakit dan masa2 bahagia. Selalunya pada masa2 sakit tu la yg akan menguji perhubungan pasangan. Benda yg sakit tu jadi untuk pasangan tu buka mata what's wrong with their relationship. And from there, they'll find their solutions and learn from it. It means that somtimes painful leads to success. If it's not painful, we wouldn't know how does it feel.

Atau dalam ertikata yg lagi senang, Life is not always about winning. If we always win, we don't learn. That's why sometimes we lose, so that we learn from mistakes in order to achieve what we want.

So Qis, in your situation right now, u have learned something. Take it as a good experience to guide and lead your life better and happier. Be strong girl...be cool..and be happy..always..:)

Acaii Jawe 15/10/06 10:54 AM  

slm qis,
biasala tu wak..kekadang mmg kita ingat benda2 camtu..tapi kehidupan mesti diteruskan, ye tak?..mmg besar sgt pengorbanan seorang ibu ni..sampaikan rasulullah pernah ckp jika kita tengok muka ibu kita sahajapun dah dapat pahala...:)

Anonymous 15/10/06 3:54 PM  

hi qis...
posa tak ari nie... jgn cedey2 eh..
lama ker cuti raya?

emm.. kita sama2 anak bongsu pompuan kan... [bahgia sekali dimanja mak, hingga kini....] :-)

jaga diri qis....

akirasuri 17/10/06 10:10 AM  

kak qis..
kalau dengan abang kak qis, nanti saya jadi akak ipar kak qis la..ha ha ha mahu gelak guleng2...

oh oh kak qis yang bz, jangan tensi-tensi...orang baik macam kak qis mesti akan jumpa yang baik juga...macam dalam surah annur tu...lalalalala~

oh oh mis ya sis ;)

lady 17/10/06 12:59 PM  

salamm akira..
maaf yer, kak qis bz sikit..almaklumlaa.nak uruskan gaji,bonus untuk staffs..depa nak ghaya kan..first priority tu!!

nak jadi adik ipar ek..kita takder adik..kak ipar bole kut..nanti kak qis teriak 'dikkah iporr"hehe..
issshh..noty dia ek

lady 17/10/06 1:23 PM  

salamm ND,
hmmm..'life is not all about winning..'but still..am a loser.
kali kedua..
pertama dulu ketika masih study di ipta..i cought him myself..tragis!
dgn kawan sendiri pulak tu.lebih menyeksakan final exam just around d corner.3 hari 3 malam qis bertahajjud..cuma ingin mohon ketenangan unt hadapi final exam..
tidak ada airmata.. sampai hati dia!Qis kata pada diri sendiri,kalau nak giler..giler laa lepas exam ni..i need my degree,untuk hadiah berharga buat parent n family.
Alhamdulillah..syukur..keikhlasan hati dberkati allah,kejayaan digenggam kini..
Dan kali ke 2 pun takder bezanya..
cuma kali ni he is a selebriti..
but i love him not bcoz of wat he is..masa kenal dulu dia tak pun sehebat sekarang..2 years together,berbagai2 perkara terjadi..sampai saya jadi keliru sesangat..n tis time i cought him by coincdntly..allah maha berkuasa..dia lalai..atau allah mmg mau menunjukkan sesuatu..

yang berbeza..cinta saya pada 2nd lebih ikhlas and deeply.

saya akan hadapi segala apa yg telah dan bakal terjadi ni dgn tabah..insyaallah.
Thanks ND..u ni bole jadi motivator yang hebat laa ..prihatin dgn kwn2..saya gembira jadi salah seorg dari kwn2 u..
...lookin'forward..

lady 17/10/06 1:38 PM  

salamm n wsallam faisal..
awak..mama saya baik sangat.ketabahan dia yg jadikan saya kuat(sikit laa..)
dan saya memang suker tgk mak saya,diwajahnya ada ketenangan..
tapi malangnyer dlm dunia ni ader juga yang tak hurmati ibubapa..cakap dgn mak derang pun kasar sangat..saya tak tahan kalau tgk keadaan sebegitu..

Thanks awak..remindkan saya dgn pesanan dari Rasulullah saw tu..
terharu pulak rasanya..

===================================
salamm kak ita..
qis poser kak..cukup takat nih,sok luser tak tau laa kak,minta2 biarlah dpt penuh..isshh..mana bisak dong,kita insan norrmalll hehehe..
a'ah kak..kita serupa.dah besar panjang pun nak manjer ngan mak kan..alaaa..ngan mak laa bukan salah puunnn,kan kak ita..adehaii..

..jaga diri baik2 jugak yer kak..

lady 17/10/06 1:43 PM  

salamm akira..
kata orang, yg baik untuk yg baik jugak..tapi kak qis ni tak cukup baik lagi gamaknyer..kenalah baiki diri lagik kan..

dapat jadi anak yang baik pun syukurr alhamdulillahhh..

..mis u too Kira..

Anonymous 17/10/06 3:10 PM  

Woww..he's a celebrity?...hmm..i wonder who is he...bleh kasitau tak?..hehe..takyah kasitau kat sini..kita email je..hahaha..:P

Come on..you're not a loser...itu semua dah ditakdirkan terjadi supaya awak menjadi lebih kuat dan tabah. That means mungkin by now, awk dah cukup masak dan cukup matang dengan hal2 relationship ni. Dan itu semua membuatkan awak lebih berhati-hati sebelum awak membuat decision.

Don't let the past haunting you. In fact, you should use your past time experience to be more cautious. Be strong!...

Saya dulu lagi teruk. Dulu saya jumpa someone yg tgh dlm kesusahan..hidup terumbang ambing..tade semangat utk hidup...tetiba saya hadir dlm hidup dia..tetiba saya sayang dia..saya pun tolong dia..bimbing dia...dan tiada seorang pun kawan dia yg menolong dia...im all alone yg tolong dia..
Day by day..dia makin ok...dia mula berubah sket demi sket...dan lepas tu dia tinggalkan saya...After what I've done, saya dilayan seperti sampah. Setahun saya merana...degree saya entah ke mana..tapi lama2 saya bangkit and now here i am. Byk hikmah yg berlaku sehingga hari ni..saya bersyukur sangat2 kepada Allah SWT...

eh..ke saya dah citer ni eh?..hehehe..
What I meant is, semua ni ada hikmah. Setiap kesusahan/kejadian buruk akan dituruti dengan kesenangan/kebahagiaan...InsyaAllah..:)

Anonymous 17/10/06 3:11 PM  

qis...
salam aidil fitri... k.ita pohon maaf atas segala ketelanjuran kata dan gurauan... jaga diri k.... :-)

Semut Api 17/10/06 5:09 PM  

Salam...
Selamat hari raya..semoga raya tahun ni lebih meriah lagi & take care..

akirasuri 18/10/06 2:28 PM  

salam..
kak qis kus semangat yang bakal menjadi adik ipar ku [ha ha ha gelak terguleng2]..

Saya nak ambil kesempatan ni nak mengucapkan selamat menyambut hari raya untuk kak Qis sekeluarga. moga syawal ni bakal mengembirakan hati kak Qis dan terbasuh segala kesedihan kak Qis tu hingga hilang[oh skemanya ayat saya!!ha ha ha]...

saya juga ingin minta maaf andai ada ternoty secara berlebihan dengan kak Qis..biasalah saya ni sedikit mengong [ish macam manalah nak jadi akak ipar kak Qis ni, ha ha ha]...maaf ya kak...

jaga diri baik2..sampaikan salam buat semua esp abang2 kak QIs..ha ha ha...

miss u sis ;)

Aku Bukan Bidadari 18/10/06 2:55 PM  

Sis, kecewa itu memang sakit..tapi itulah ubat kemenangan ..
sabar ya sis... akak pun dulu pernah kecewa yg amat sangat..tp nah lihat tuhan kurniakan kebahagiaan yang tak ternilai ini utk akak.. yg perlu kita sbar dan redha sis.. dan ingat apa2 pun kita perlu bersyukur sentiasa..

Selamat menyambut lebaran.. :)

Anonymous 20/10/06 7:52 PM  

hmm..bila sesuatu yang kita suka masuk dalam hati,dan tiba2 sesuatu yang kita suka tu tak ada dlm hati kita ni..memang terasa sangat kekosongan nya...dan akan timbulnya kepedihan dalam hati.Jika difikirkan selalu,lama-kelamaan sakit hati pula.So,ambillah pelajaran & berhati-hati selalu.SLMT HARI RAYA :)

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP