Thursday, October 05, 2006

Apa kau rasa..


Duhai kasih..
teganya dikau berbuat begitu..
Hilang sudah..musnah sudah
kasih yang ku damba...

Pernahkah awda merasa rejected?Perasaan apa yang menghuni
hati awda saat itu ..dan kesannya pada kehidupan awda..serta
kesan sampingan pada hubungan awda dengan orang yang baru..

Jawapan mudah..
Perit! sakit!malu..terlalu kecewa..menangis..dendam!

Pernahkah kemudiannya awda dicari kembali..cuba didekati
semula olih sidia..dirayu..diungkapkan dgn ungkapan cinta
berterusan..dinyatakan penyesalan..menangisi keadaan yang
telah terjadi antara awda berdua...

Kini kau rasa
Pahit getir bercinta
mengapa kau lepaskan
kini jadi sesalan
kasih entah dimana...

Jujurkah dia?Dimana harga diri awda kiranya awda menerimanya
kembali..?Bagaimana dengan 'dia' yang tersisih olih sidia...
Perlukah sidia diberikan peluang kedua?Tidakkah awda rasa bersalah
terhadap 'dia' yang sidia tinggalkan dengan alasan 'kesilapan'?

Izinkan aku pergi
Apalagi yang engkau tangisi
Semugalah penggantiku
Dapat lebih mengerti hati mu...

Hayati ini:
Memang kau yang ku cintai sedari dulu,kini dan waktu2
terakhir ini..memang aku telah memaafkan mu tapi sesekali
tidak akan aku melupakan segala perbuatan mu terhadap ku..
Dan aku juga enggan mengizinkan hati ku merasa bersalah
terhadap 'dia' yang telah kau lepaskan..
Fahamilah....

Kekasih ku..
Aku cintai mu kerana allah..
Aku menerima mu seadanya
Saat kau pergi dari ku
Aku pasrah..tapi amat terluka
Kini..kau ingin kembali pada ku
Aku terduga lagi..
Aku tak mengerti..
Lalu aku berserah sepenuhnya
Pada ketentuan ILAHI..

~qiss~..Forgive but not forget...

20 comments:

Anonymous 6/10/06 10:52 AM  

qis dearie,

when the goin' get tough
the tough get goin'.. goin'.. goin'..and gone..

-miss u 2, 3, 4 , 5

lady 6/10/06 11:13 AM  

..and i've to keep moving 'ait sis..n not running from d problem..
goshhh..am so tired..!!
Missed..

Glad to see n read u ere sis..
salamm...

akirasuri 6/10/06 11:19 AM  

oh terharu...

saya pernah alami situasi ni. ha ha ha. saya cakap kat dia there is no turning back. [ha ha ha jahatnya aku!!cakap dalam hati]

lady 6/10/06 11:48 AM  

salamm akiraa..
memang ja'at! hehe jaat yang baik..
its just happened kira..still blank ni..may god help me..

..masih luka lagi...

Anonymous 9/10/06 10:53 AM  

Think at the bright side Qiss.
Tgk di sekeliling awk...u have a beautiful life..beautiful family and beautiful friends. Maybe you have everything. Don't let yourself feeling down just because of this thing.

Sometimes we often look at the unnecessary things whereas there are more things you can do to make yourself successful in life. Be positive and kuatkan semangat. I know you can do it... ;)

lady 9/10/06 2:31 PM  

salamm ND,
saya baru masuk ofis,tadi balik rumah at lunch hr..short nap,segar sikit rasanya..
ND,saya ok cuma tiba2 bila luka yg tersayat dulunya dapat saya kawal sakitnya cuba dirobek semula..!
Dulu,begitu gah sekali menafikan keujudan saya tapi kini..knapa carik saya?
knapa jadikan saya alasan untuk menghalalkan tindakan terhadap sesuatu yang tak lagi diingini..
dan akhirnya nanti,walaupun apa alasan saya..saya tetap penyebab pada kebarangkalian punahnya satu2 hbngan..
saya keliru dgn sikap2 yg sebegini..

Thanks ND..
Best tak berbuka puasa reramai tu hari..saya jeles..hehe

Anonymous 9/10/06 7:07 PM  

ohh..begitu rupanya..dia dtg kembali eh..hmmm..susah gak...di saat hendak melupakan, dia hadir...situation mcm ni saya takleh ckp apa2...ianya terpulang pada awk dan dia...saya cuma boleh katakan, buatlah yg terbaik untuk diri awk...

hari buka puasa ramai2 ok la...sy terpaksa balik awal sbb "tak sedap badan"...esok cuti(selasa)...rasanya masy nak gi buka puasa kat luar kot..try tanye dia ;)

Acaii Jawe 10/10/06 10:50 AM  

slm wak,

apapun yg berlaku mmg ditetapkan untuk kita sejak dahulu lagi wak..mungkin tu sbg salah satu proses untuk awk mendapat seorang yg lebih baik dlm hidup awk nanti...bersabarla wak ye..itulah yg terbaik sbnarnya...~smile

Anonymous 11/10/06 1:00 PM  

salamm ND,
saya pun tak jangka dia akan dtg semula,sedangkan dulunya beriyer2 dia menafikan hadir saya dlm hidupnya.Sesungguhnya saya tidak gembira dgn situasi ini!! Malah saya jadi keliru dan takut.
Dia menyatakan penyesalannya atas tindakan terburu2 dia dan mengaku salah langkah..
Pada saya..dia mmg tidak lnsung menghurmati saya,menghurmati hubungan kami..

lady-->>..dah penat

Anonymous 11/10/06 1:09 PM  

wsallam awak..
benar wak,sejak azali turutan hidup kita dah ditentukan ilahi,
dan untuk memiliki sesuatu yg baik dlm hidup,terlalu banyak yg harus kita lalui,pengurbanan..kedukaan..

Saya akan bersabar,tabah..dan memang itulah yg terbaik yg harus saya lakukan unt tika ini..

Thanks awak kerana datang jenguk saya disini

Anonymous 11/10/06 1:45 PM  

I'm sorry to hear all that..menda2 camni mmg susah nak hadapi...dulu dia tolak kita mentah2..pastu nak balik..i've been there also...mmg sgt sgt susah nak decide...

selalunya kawan2 sy menguji bf/gf diorang je...sejauh mana nak uji tu tatau la...ada yg sambung..ada yg taknak...terpulang pada situasi...

Sememangnya segala apa yg kita lakukan sudah tersurat dan dah ditentukan...
Tapi kita diri sendiri sbg hamba Allah harus berusaha utk mendapatkan sesuatu...jgn berserah sahaja memanjang pada Allah SWT...tak boleh la tunngu bulan jatuh ke riba..

Allah SWT takkan mengubah nasib seseorang jika seseorang itu tidak mahu mengubah nasibnya sendiri...

Aku Bukan Bidadari 11/10/06 3:28 PM  

Sis..montot atit arr.. huwarrrrgh!!!


ps: sis, untuk bahagia kita perlu derita dan kecewa ..dan akhirnya kita kecapi dah hargai kebahagiaan itu yg tak ternilai harganya..

u can forgive n forget sis :)

Masy 11/10/06 3:40 PM  

salam lalings..

klu dia tega meninggalkan kita sekali, tidak mustahil dia akan meninggalkan kita berkali-kali kan..
tinggalkan, pedulikan aja dia, kuatkan hatimu..

sy sentiasa ada di sini 4 u laling ;) muuuaaahhhh hhehehehe

Anonymous 12/10/06 1:46 PM  

salamm ND..
kalau saya diduga untuk menguji setia saya,saya bole terima ND,tapi yang terjadi adalah atas kehendak dan pilihan dia sendiri malah saya pernah dihubungi dan siasat olih 'ppuan' itu..
Bila saya katakan yang saya telah lebih 2 tahun bersama 'dia'..ppuan tu terkedu.Saya katakan pada dia kalau dia pilihan 'dia' saya redha..saya takmau bergaduh hanya kerana seorang lelaki..
tapi sudahnya..saya dimaki hamun dlm sms ke hp saya yg saya kira no nyer diambil dari hp 'dia'..
Dan tiap kali keduanya bertekak..semua sms mereka berdua diforwardkan ke hp saya sampai saya 'menjerit'....STOP TIS STUPID GAMES!!!..
tanpa diminta saya telah mengetahui kemelut dlm hubungan mereka...i dun wan tis!!none of my bisness!!
lelah saya dibuat mereka berdua..
sakit hati saya!!

sorry ND..as a man..adakah senang2 ur hp akan jadi ur gf hp jugak??sampai hal2 peribadi u bukan lagi rahsia pada ur gf?she's only a gf..not a wife!!

dua2 memang gilerrrr..

lady 12/10/06 1:53 PM  

salam sis..
hehehe sakit ek..tu laa notty lagik..tak dgr kata ur beloved hubby..
meh..qis legakan sakitnya nak tak..teringat seorang apek pernah kata dulu..'aiyaa kalo sakiitt tampal koooyoookkk..'

sis,tis is different..
bahagia tidak sesenang menyebutnya untuk dtg dlm hidup kan..
tapi qis takmau bahagia yg sebegini..

thanks sis..takmoo panjat2 lagik tau!! bahyerrr..

lady 12/10/06 1:57 PM  

salamm lalingss..
entah lah..begitu sebenarnya kemahuan hati..tapi tak mudah kan..
kita rimas sangat wak dgn keadaan skrang nihh..kita rasa macam bodoooo jerrr..

..tgh sakit tengkuk nih..dah gi klinik tadi..

akirasuri 12/10/06 2:33 PM  

kak o kak qis..bz ke?lalalalala~ macam mana, masih berjerebu ke hati tu :D

lady 12/10/06 3:50 PM  

Akira..
bukan takat jerebu lagi..dah sessakk nihh..

..hari ni tak bz sgt dik..bos kesian gaknyer tgk kak qis mengkuttt jerr..monyok ler maknernyer tu..

Anonymous 13/10/06 10:49 AM  

hi qis...
per kabar... k.ita just nak bgtau, blog k.ita udah ditutup, but harap kita tak putus sampai di sini aja eh....

nak komen per eh? emm... tidak ingin diri dicintai lagi oleh insan yg tak tahu menghargai... [nasihat untuk diri sendiri juga...]

qis... jaga diri k..... :-)

lady 13/10/06 12:11 PM  

salamm kak ita..
laa kak..naper gitu..
knapa lepas sorang,sorang tutup blog..qis sedih sgt..
janganlaa hilang terus kak..keep in touch yaa

jaga diri dan kesihatan akak bebaik tau..makan ubat,dgr cakap mak..kita sama2 anak bongsu,sama2 anak tunggal ppuan..tau kerenah diri sendiri kan..hehe..

jauh dimata dekat dihati
terima kasih kak kerana selalu jenguk qis kat sini..

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP