Monday, November 20, 2006

aku dah letih
























Letihhhh........
Usai mengerjakan solat,yasin dan tahlil..ingat hati nak relak
sambil membaca..tapi tiba-tiba caller ringtone lagu "cinta"
berlagu merdu..
"hello..assalamualaikum.."
"waalaikumsalam..qiss hana ni.."
"hana? u kat mana nih"
"I'm on d way kerumah u laa qis,kami nak beraya lor.."
"oh yer ker..eh datang laa,u dgn saper ni "
"adalah dgn bbrapa org kawan2 kita..nnti u tengok laa ek"
"ok, i tunggu eh u jauh lagi ker hana"
"kat kesas lagi ni,sat gi sampai la"
"o'ok i tunggu..salamm"
"wasallam"

Aku bergegas turun kebawah,kedapur..
"bikkkk..bibikkk!!" adehaiii dah tidur ker.
beberapa second..
"yaaa..yaa..bibik datang nih..ada apa qis"
"bik, ada apa2 yg bole dimasak ke,mee ke..apa2lah"
"yaa adaa qis,mee nya bbrapa bungkus..mau dimasak ya?"
"bumbunya ada gak bik,kawan qis mau mampir sbentar gik"
"waduhh,brapa ramai mampirnya qis,udah jam brapa ini.."
"ntah bik..qis tak pasti..nnti bibik tulung yaa.."
"mau digoreng sekarang?"
"ngak usah dulu bik, tgk brapa ramai dtgnya nnti,baru digoreng"

...ahhhh..kalut tul hana nih,tak cakap awal2 nak datang,tak britau
brapa ramai. Issseeyyy..tapi tu laa dah orang nak datang beraya
takkan nak kata jangan pulak.

Setengah jam berlalu..
lagu 'cinta' berdering lagi..
"qiss..kami dah sampai nih..bukak gate weh"
"ok.. park kat dalam ek..satu keta jer kan.."
"dua keta laa qis,"
"ok..bole jer.."

Aku kedepan untuk mengalu2kan teman2 ku,
kami bersalaman,yang ppuan ..cium pipi tanda ukhwah.
lama betul kami tak jumpa,rindu. Dan diantara semua..
aku terpandang 'dia'..tenang menghampiri ku..
"apa kabar qis, selamat hari raya.."
Aahhhh.....
"kabar baik, selamat juga untuk u"
"siler lah.. semua yaa..siler.."

Rentak jantung ku beralih arah,sebolehnya aku berlagak
tenang. Memandang teman2 dgn senyuman mesra..
'kenapa dia datang' hati ku berbicara.
'macamana nih..' hati ku kian resah.

Aku ke ruang dapur, bibiek dah mula masak mee gureng.
Aku berlari ke atas terus kebilik abang amal...
"abang..abang..kuar jap" pintu ku ketuk berkali2.
"pehal ni dik..isssh tak sabar2 pulak"
"tolong qis bang.."
"apanya?"
"zack ada kat bawah tu..abang buallah dgn dia"
"dia datang dgn saper"
"dia ikut hana .."
"abang tukar baju dulu,nanti abang turun"
"jangan lewat sangat bang"
"iyerr laahh"

Aku menyertai teman2 ku semula..berbual,bertanya kabar,
gelak ketawa melepaskan rindu. Sambil tu makan2 kueh raya,
dan mee goreng yg bibik sediakan. Aku perasan pada sepasang
mata yg tak lekang dari memandang ku.. cisss apa barang!!
Aku tau dia cuba carik peluang untuk berbual dgn ku tapi aku
sempat bermain ' cat n mouse' dgn dia..hehehe..padan muker!!

"qiss.. naper tak berbual dgn dia,penat kami bawa tau"kak suria.
"teruk laa ko qiss..zalimmm!"hana.
"issshhh..tak paham aku ko ni qiss."dak bedah.
Aku senyum selamber...malehhh nak pikir..

Sebetulnya aku dah terlalu penat memikir tentang lelaki.
Aku dah takder mood.Dia mrX aku..zaman diteratak ilmu.
Aku bersyukur bila aku akhirnya mampu meraih segulung
ijazah dalam kekalutan dan ombak rasa yang teramat!!
Dia tak berperikemaknusiaan! Takat aku tak melayannya
bila dia datang tanpa undangan..apaaa laa sangat berbanding
perlakuan dan sejarah yg dia ciptakan untuk aku. Aku bukan
berdendam tapi aku juga takpernah melupakan!
...berikanlah aku ruang untuk bernafas lega..

~qiss~.. maafkan aku..

12 comments:

Anonymous 20/11/06 8:29 PM  

hmm..nampaknya luka lama masih berdarah..memang perlukan byk masa dan ruang utk mengubati HATI yg luka seorg wanita..bila emosi melebihi logikal,memang susah.(erk,faham ke apa sy tulis ni)hehe.. :P

lady 21/11/06 9:08 AM  

salamm KU,
kisah lama tu,kekadang kita kena tegas dgn hati sendiri kalau tak, pengulangan sejarah dulu berlaku..issshhh tak mo laa..

luka tak berdarah dah,parut tu adalah..thanks KU..

Anonymous 21/11/06 3:21 PM  

oh baiknya abang amal [ayat bodek ni]..dah berpunya belum?nak ngorat boleh?ha ha ha..

oh oh kesiannya kak qis..kadang-kadang kita kena juga jual mahal kat orang-orang yang pernah buat hati kita terluka kan kak..mungkin bagi orang lain, kita dah boleh lupakan benda tu sebab reaksi kita macam biasa aja depan orang ek ek, tapi dalam hati tu kan kak, siapalah tahu ek..lalalala~

kak qis?demam ek, jangan lupa makan ubat ek..ati kat sini doa akak cepat sembuh...jangan tensi-tensi ya :)

nota: kak qis, terrenya cakap indon, bibik ajar ek :P

Masy 21/11/06 4:42 PM  

dtg sebagai kawan bolehlah kan laling? nak lebih2, sile ke pintu pagar hehehehehheeheh

lady 21/11/06 6:04 PM  

salamm akira..
betullll,pandai adik akak..adakalanya kita kena menjadi 'mahal'dimata seseorang lelaki..bukan demand atau sumbung..

ehekk kira,syesyekali layan indon dgn bibik best per..kelaut pun tak paaa laa..orait jerr hehe

erkkss..mana tau kak qis demam?adehaii..kena ujan maaa..taufufaa dah kita ni.(nak kimsalam dgn abg amal ker..huhuhu)

lady 21/11/06 6:07 PM  

lalingg..salamm
kita windu awak laa..
kita windu kak maya jugak..

hallamakkk..tu baru brutall giler biler dipersilerkan ke pintu pagorrr..
haru dibuatnyer...

laling sihat ker..?

Masy 22/11/06 12:56 PM  

hehehe nmpk ade org kim salam kat abg amal, nk kem slm jugeklah kat abg amal dgn ucapan bile nk beramal utk anak yatim? (tunjuk diri sendiri hehhee)

alhamdulillah so far sihat je laling, ade pon batuk je tinggal belen2 hehehe. laling camno, sihat? mama, papa, abg amal (eh?), rizo..lagi sape ek..harap sume sihat2 ye :)

pssttt camno kite nk bls kad raya awk ni..nanti raya haji leh le kite balas ;)

lady 22/11/06 4:14 PM  

salamm dear
hehehehehee..jeles ek..balik karang kiter cakap dgn abg kiter..nak ber'amal' tak..wakakakaka..
mesti dia tersenyum laworr wehhh..pastu kiter bagi dia penumbuk sulung kalau dia nak menggateiii..haaa amik koo!!
hehehe..sajer guroo jer.

banyak2 minum air masak ek laling,kiter pun demam ni,demam 'tuuutt'..demam bendera jepooon tapi keje kena keje gak.

nak balas card ek..minta laa add kat kak maya,keep it safely yaa.
take care yaa..luv yaa

Anonymous 22/11/06 9:10 PM  

Qiss,
Aiyakk Qiss..saya dah confuse ni..Zack ni BF lama Qiss ke?..ramai sgt awk ada nihh..hehehe...

Qiss, jgn serik mencari jodoh kerana lambat laun nanti kita semua hendak merasai keindahan dunia rumahtangga. Now or later, kita akan menghadapinya kelak.

Buat pengetahuan Qiss, sejak peristiwa hampir 3 tahun lepas, hati saya keras..dan masih keras sampai skang. Tapi saya tak serik untuk mencari jodoh. Saya biarkan hati saya memilih. Walaupun ada beberapa yg hampir berjaya, tetapi kebanyakannya tidak menjadi disebabkan hati saya yg masih belum dapat menerima sesiapa. Walaupun ada rasa suka, tapi tiada rasa cinta.
Tapi saya tak serik pun walaupun terpaksa berperang dgn hati sendiri. I asked myself "apa yg aku nak sebenarnya nih?"...soalan tu tak berjawab lagi sampai skang...

So Qiss, kalau ada lelaki memana yg suka kat Qiss, dan mungkin Qiss ada suka juga, berkawanlah dulu...kenal hati budi masing2...dan cuba beri peluang kpd lelaki itu...it's you who will decide about your future...:)

But then again, love must come with responsibility, trust, tolerance, understanding..not only love...:)
Tepuk dada, tanya selera...

Semut Api 23/11/06 9:09 AM  

....testing... cubaan suara.. :D

lady 23/11/06 11:42 AM  

salamm ND,
uikkkksss ND,apa daaa.. mana ader qis ramai xbf..eeee ND nihhh..tak baik wak.. do read my entry properly,he is my mrX at zaman teratak ilmu..maksudnyer masa zaman pembelajaran dulu,cinta campus..dari matrik sampai final years,pastu terlerai.
Yang terputus(?) baru2 nih..cubaan kedua lepas berehat lebih setahun..

Pasni tak mau lagi laa,biarlah dulu..kerjaya comes first now..
Serik..

lady 23/11/06 11:46 AM  

salamm enDeanz..
jum..cubaan suara..Seroja..hehehe..
saya selalu nyanyi bila klik kat blog u..best..i like..

Thanks fren..

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP