Saturday, September 29, 2007

hurt...








tiba2...
hatiku menjadi sekeras batu
jiwa ku luntur lebur
kotak fikiran ku enggan memikir...
aku merelakan segalanya..segala2nya.

titik NOKTAH yang kau cabar untuk ku titikkan
telah pun ku titikkan disini!
aku buang segala duka pedih sekuat jiwa
aku lontar segala rempuhan lara yg mendera
aku tahan airmata yg degil dari gugur berjuraian..
aku bulatkan tekad pada diri

aku tak mau lagi didera
aku tak mau lagi dihina
aku tak mau lagi dicacicerca
aku tak mau maruah ku dicabar
hanya kerana sebab yg cuma sedikit!!!

telah berulangkali kemaafan ku beri
telah berulangkali peluang kubukakan
telah terlalu banyak kesabaran ku dicabar
dan telahpun ku katakan dulu...
sekali lagi terjadi..aku undur diri..!

kini..
aku berlalu pergi..jauh..
tidak akan ku berpaling lagi
akan ku tetapkan langkah ku
terus melangkah..kedepan!
bukan mengundur kebelakang.

maafkan aku...

~qiss~





14 comments:

akirasuri 30/9/07 8:09 PM  

Assalammualaikum kak Qis..

emm..
setelah lama tak bertandang ke sini..
emmm bila baca entri ni..
terasa ada kesayuan..
terasa ada sesuatu yang tak kena..
emm..saya harap akak bersabar ye..
tenang-tenang selalu..

Moga berasa di dalam rahmatNya..
insya-Allah..
jaga diri baek-baek..
:)

Masy 1/10/07 8:27 AM  

moga laling tabah selalu k.. tamo sedih²..

selalu camtulah.. bila tak bagi peluang, mintak peluang. bila dah bagi, sia²kan. huh~

lady 1/10/07 10:01 PM  

waalaikumsalamm kira..
rentak hidup harus berterusan,tak kiralah gemanyer bagaimana kan dik..cuma ku pohonkan pada yg esa kekuatan dan ketabahan zahir dn batin untuk menanganinya..
insyaallah..

lady 1/10/07 10:04 PM  

salamm lalingss..
pasal itulah sentiasa bersyukur tu penting kan!! supaya kita sentiasa sedar bahawa kita ni cuma insan biasa..

lady~ DIA maha mengetahui..

akirasuri 1/10/07 11:15 PM  

kak Qis sayang..

ya ya..
saya doakan yang baek-baek untuk kak Qis..
barangkali benda yang kita benci itu baek untuk kita..
sementara benda yang kita suka itu sebenarnya tidak baek untuk kita..
semua kerja DIA..

saya doakan dipermudahkan segala urusan akak..
baek dalam segala urusan..
insya-Allah..

:)

meera 2/10/07 1:12 PM  
This comment has been removed by the author.
meera 2/10/07 5:13 PM  

alam qis,

sekarang dah tiba masanya qis fikirkan perasaan qis sendiri. perasaan mama, papa & your brothers...

jangan buang masa & terus membiarkan diri diperkotak-katikkan oleh manusia yg tak tahu erti kasih-sayang...

terus melangkah jangan menoleh lagi...

luv u alwayz...

akirasuri 4/10/07 2:28 PM  

ooohhh kakak sayang..
bz ek :D

lady 5/10/07 4:31 PM  

adik kira..
terima kasih sayang,bulan mulia nih kak qiss cuba bersabar sekuat mungkin..menjaga kata2 agar tidak menjadi dosa yg tak tertanggung kelak..selebihnyer hanya penyerahan diri dan jiwa raga pada ketentuan ilahi..

minta maaf sangat2 ek kira kalau akak termiss maner2 en3 adik..
banyak keje yang..adehaiii...

lady 5/10/07 4:34 PM  

salamm akak..
allah jua yg maha mengetahui..
tiap2 sesuatu itu ada hadnya...
qiss serah pada allah kak

Deanz 10/10/07 8:33 AM  

lady,

Kemaafan dendam yg terindah..

Selamat hari raya..mohon maaf andai ada yg terdetik di hati..

khaliduzer.com 21/10/07 11:48 PM  

hmm...masih terganggu emosi ker?
Slmt Hari raya yek! dan salam ceria :)

lady 23/10/07 11:32 AM  

salamm encik deanz..
selamat hari raya..
maaf di pohon kiranya ada trkasar bahasa..tersalah bicara..

lady 23/10/07 11:33 AM  

salam encik kalid ..
emosi akan terganggu bila ader yg mengganggu ketenangannyer..
salam rayer jugak untuk encik khalid..senyum2 selalu ek..

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP