Monday, September 04, 2006

oh my gen2...

~sekadar hiasan~



Aduuuhhhhh....
Gen2 aku buat hal lagi,runtuh dah tingkap dia.Habis laa seat basah
kene ujan..ujan oo ujan.. Berderak-derak bunyik dia bila aku pakser
gak cermin tu naik..apa barang...gerammmmmm!!!!!
Tu laa orang dah kata..tingkap kiri tu dah jamm jgn usik2, ni yang
aku hot sikit bila keta aku org lain pakai.. depa tak reti nooo hati
budi kete aku!! Selamber derk jer aku drive dlm ujan bawa kete
ke workshop..kuyup seat aku.hampeh tul laa!
Sampai kat workshop depa cuit itu ini pastu kata .."dik,tak bole
buat laa,kena antar pat lain ni,nnti terbarai semua,banyak kena bayar!"
"alamak bang..teruk laa camni..nnti esuk saya gi keje nak parking
tingkap tak bertutup pehal la pulak!!naikkan sikit pun tak leh gak ker
bang.."betul2 aku minta tulung kat dak workshop tu.
"Gerenti ada lagi kan,saya rasa baik bawak jer kat tempat selalu servis tu.
diaorang lebih tau,sini tak boleh buat apa laa.."..emm gitu.

Malas nak banyak2 cakap,aku pun drive balik rumah.Sampai jer, tak
lengah aku terus jadi makenik tak bertauliah..aku pun tekan berulangkali
panel kontrol tu.Mula2 tu tak bergerak langsung..aku tekan lagi sambil
tangan sebelah lagi cuba tarik kluar cermin tingkap yg sikit terkeluar tu.
Waduh..bukan mudah! Dan akhirnya berkat kerjakeras aku..dalam ber
derap berdeghak tu..naik gak cermin tingkap tu..alhamdulillah.
Pastu aku lekatkan reminder kat cermin tu supaya saper sajer yg sanggam
keta aku kenalah kawal sikit jarijemari tu..toksah dok seriau tekan sana
tekan sini..haru aku dibuatnya kalau keta 'bertuah' aku ni 'bermasaalah'!

P/s..aku dah antar keta aku keservis center lepas lunch tadi...harap2
bole settle semua masaalah..dlm paler ni dah berkira-kira kalau
camtu gak..aku trade in!!! laa ni tetiba aku rindu pada satria aku..
Tu laa..saper suwuh aku dan2 jer bagi orang..haa kan dah nyesalll..

~qiss~.. hargailah harta benda hasil titik peluh sendiri..



17 comments:

Aku Bukan Bidadari 4/9/06 4:36 PM  

Isk..saya cukup pntang org pinjam barang then tak appreciate..
huhuhu..claim balik kat org yg pinjam keta lady larr

Masy 4/9/06 5:00 PM  

salam laling..
aiseyy kete baru lagi kan, dah wat hal..huhuu. aritu Fahrin kite wat hal gak, pintu blkg takmo kunci. dah seminggu lebih br kite pasan..wah2...
itu pon mase balik melaka. ari ahad tu rayau2 kat masjid tanah, sibbaik ade bengkel kete yg bukak. kene RM6 je..yeyeyeyeyeyye..
anto serbis jelah laling...mana gi satria tu?

Anonymous 4/9/06 9:47 PM  

salamm
kak tiara,yang slalu pakai keta saya tu abang2 saya..pastu yg last pakai..papa saya..waduhhhh..tu keje papa laa tu,daripada saya suwuh papa betulkan baik laa saya betulkan sendiri..karang entah apa jadi lak kat keta saya..tah maner lak di hantornyer..aduh fening..marah senyap2 jer nih..hehe
thanks sis..
================================
salamm lalingss..
a'ah laa..memang baru jer setahun,tu laa saya dah antor servis..dah elok dah cermin tu tadi masa saya gi amik,tapi dinasihatkan supaya saya tak buka cermin tingkap kiri tu..nampaknya reminder tu kena lekat terus kat situ..
Satria saya, saya bagi sepupu saya pakai pasal dia dn mummy dia dah duduk dgn kami skrang.mummy dia adik papa saya..dia nak gi keje pakai public transport payah sikit..tu laa nak amik balik dah segan..
lady-->>..nak jugak balik keta tu..tapi...ermmm...adehaii

Anonymous 4/9/06 9:53 PM  

haiii..
feeling better now? i like your entry,bukan apa sekurang2nya melencungkan sikit 'rasa' yg ada dalam diri you.
Jaga diri baik2 ya.

..observ..

Anonymous 4/9/06 10:47 PM  

Kan kereta Proton selalu mengalami masalah dgn cermin tingkap sisi tu. In fact, Proton Gen2 mmg ada masalah camni pada mulanya. Pastu dah ok kot. Tapi kawan saya punya Gen2 ok je. Tapi biasa la tu kalau dah byk tangan yg menggunakannya, lain jadinya...hehe..

Dulu pun saya guna satria..tingkap problem gak..pastu problem itu ini...pastu tukar kete lain...namanya Pak Itam...Pak Itam tu saya simpan baik2 di rumah...gi kerja naik skuter je...senang sket walaupun bila hujan kena gak pakai baju hujan...hihi

Meera Melati 5/9/06 9:42 AM  

salam qis,

akak dah buatkan ruangan komen ni utk blogger saje, for anon tak boleh dah dan semua komen akan masuk email yahoo qis...
kalo qis takmo yg camni, let me know ok...

take care sis, luv u always...

Anonymous 5/9/06 11:01 AM  

qis akak testing ni

lady 6/9/06 12:41 PM  

salammm..
hai Anon..
yes,me feelin' better now.hopefully it will last longer..
thanks yaa
(letak laa nama,mcm ni qis tak kenal pun);)

----------------------------------
hai ND,
how r u..
Pak itam tu keta apa ND,merc ek..cayaaa laaa...
memang awalnya gen2 saya tu ader bnyk masaalah selepas dibeli,tapi lepas tu saya rasa saya dah bole cope dgn keta saya tu,tak major sgt laa prob dia..iyer laa.saya bole saingi keta jenama lain yg taf2 masa drive kat highway..saya bole speed..huyoooo..
sekali sekala dia wat hal tu yg saya gerammm sikit tu.Nak marah pada 'org' yg sanggam keta saya tu..tak berani wooo..hehe..

dulu saya pakai Gti..takder apa prob pun..steady jer..cumanya bila dah ader gen2,gti saya bagi 'pinjam' kat sedara..nak mintak balik dah segan!!Padan muker saya kan..waduhh!

ooo laa ni pakai skuter ek..nak elak jamm laa tu..tapi berhati2 laa pakai skuter tu ek..jaga keselamatan..yer laa terkena pun dia jatuh,dikena pun dia jatuh gak..kan!
thanks ND..

lady 6/9/06 12:43 PM  

salamm akak..
thanks a lots sis..
banyak sangat dah akak tulung qiss..i do appreciate it..so much!

..luv yaa..

Anonymous 6/9/06 2:34 PM  

Wahh...pakai Satria GTi ye...sama la kita dulu..huhu..beli tahun 2000..ayah kasi hadiah sbb dpt diploma..hahaha...jual tahun 2004...Tapi tak dinafikan that's the best Proton car ever produced. Sepanjang saya pakai takde problem langsung kecuali parts yg dah habis jangkahayat dia la..hehe..
Pak Itam tu merc?..erkkk...I wish!..haha...setakat jadi kuli boss mana la boley pakai merc...

Skang ni saya bwk skuter sbb tak tahan pagi2 keluar dari rumah kul 7am pun jem teruk...drpd Zoo Negara tu nak gi Ampang yg selalu amik masa 5 minit je pun jadi 30 minit. Dgn sikap org suka potong Q lagi. Tol lagi...sakit wooo..bila pakai skuter ni..bleh pegi keje lambat sket tapi sampai awal..tol pun takde..jimat minyak...RM100 je sebulan utk minyak..kalau tak masa pakai kete, RM500-RM600 sebulan..skang ni duit lebih tu bleh simpan utk kahwin..wakhakhakhkakakakakaka...

akirasuri 7/9/06 3:44 PM  

wah wah wah...ihiks..kesiannya...nasiblah saya tak ada kereta..he he he

Anonymous 7/9/06 5:54 PM  

ngetest

Anonymous 8/9/06 11:41 AM  

salamm ND,
a'ah..saya pakai gti bila pindah ke main campus,papa saya yang belikan..erkss sama laa pulak kita ek eheehh..
lepas grad dan dapat keje,saya nak la pulak tuko keta tapi sayang sgt pulak kat gti tu.
saya ingat nak carik toyota vios asalnya tapi tu laa masa sampai kat showroom tu ntah haper ntah test drive tetiba amik terus jer gen2 tu..(adalah cikit citer dia kut..eheheeh..)
Tapi tak per,wlaupun dgn gen2 saya alami banyak pasang surut..tapi saya mula serasi dan sayangi keta saya..so saya masih miliki kedua2 keta saya cumanyer..tu laa saya bagi pakai gti kat sepupu saya..(cadang nak jual terus kat dia klau dah terkunci mulut nak minta balik..issshhhhhhh...)
Satu untungnya saya ND,saya keje kat subang jaya jer..sesekali ke HQ di KJBC(kelana jaya bssns centre),tak cost sangat laa..
Bawak skuter tu elok2 ek,safety comes first..

lady-->> huh ND,rm600 sebulan kumpul..cepat jugak nnti u dapt jodoh weh..hehehe..
selamat mencari laa ek..adehaiii..

Anonymous 8/9/06 11:48 AM  

hai akira..
apa kabar dik..
pakai keta ni mcm beristeri dua tau(bg org lelaki laa)
kesian kat kiter kan..
apa nak buat..wahwahwah..hehe

---------------------------------
salamm kak datin lalingss
huh..ngetest manjang ler dia..
ngetes kak..teruskan..

lady->> jum ngetest keta..jummm..

Anonymous 8/9/06 2:44 PM  

ehh..sama la plak ek...kedua2 papa kita belikan kete yg sama utk kita..hahahahahhh...

ohh..keje kat subang jaya je rupanya...bihtu rumah di mana?...dekat je la ek...senang la gitu...
saya ni dah dua tahun nak carik keje kat area KL pun payah...hishhh..blom ada rezeki nih...agaknya kena beli rumah kat Shah Alam nih la gamaknye...tapi rumah2 kat sini mahal2..haiyyaakkk...

Saya ulang alik everyday 35km pegi...35km balik...kiranya 70-80km per day travelling by scooter..hehehe...tapi yg bestnya, bwk skuter lagi cepat sampai walaupun bertolak lambat...

Anyway, tak kisah le kereta apa pun asalkan selamat sampai di destinasi...tapi mmg satria GTi tu is a fun car to drive...and very fast too...dgn kereta tu la saya dpt 12 saman dlm setahun...kekeekeke...

RaFFLeSiA MeRaH 8/9/06 3:58 PM  

slm perkenalan, 1stime jenguk blog u...cam best jerk...hehehe, nanti ader masa me jenguk2 lagi key...ader masa jenguk blog me lak, kita pun pakai gen2 gak, tapi kaler merah...1.3 jerk...

Anonymous 8/9/06 4:00 PM  

slm perkenalan...kita pun pakai gen2 gak tapi kaler merah, 1.3 jerk, apepun sonok masuk blog u...

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP