Sunday, December 18, 2005

sketsa pagi..


location:dining room..breakfast..
"gud morning bangzz..mama.."morning kisses for mum..
"morning.."
"morning girl.." chup! ishhh..abis air kopi kat pipi orang!
"melekit laa bang..kesat laa dulu." protes..
"tak kiss karang ..muncung!dah kiss..komen pulak" ...erksss...
"ellehhh..." tak mo kalah..
"dahhh tu..isshhh,macam budak2 kecik bercakar sajer"..mum nagging dah
"bang..nak air.."
"nah,tuang sendiri!"
"abang laa tuangkan.."
"pulak! patut dia yg tuangkan air unt abang"
"alaa..kita bukan isteri abang,"
"ooo macam tu! nah,buat sendiri!"
"dengkiiii...."
"memang dengki pun!"
"tak sayang kita laa tu...."
"dah kurang sayang dah.."
"tak mau tuang sudah!kita boleh buat sendiri.."
"merajuk laa tu.."
"memang!"
"ok..majuk dulu..dah abis nnti teriak abang ek.."
"orang takmau cakap dgn abang lagi"
"tak mau sudah.."
"orang cakap betul2 ni"
"a'ah..iyer laa..saper lak cakap tak betul"
"abangggg...." terjerit..
"hah..tu dah teriak tu..dah abis majuk laa yer..alaa..berapa second jer,
tak thrill laa dik.." Aku gerammmm!!!
"dah laa tu erry..takcukup gula lak kat rumah ni karang,dah masam tu"
mama pulak menambah perisa..
Tersenyum "meh abang tuangkan air tu,tak baik muncung depan rezki,
abang gurau jer tadi.."
"dah tadi tu kata dah tak sayang kita..ckp apa tu.." tunduk..
"mana boleh abang tak sayang,yg cepat terasa ni kenapa?"
"Nak manja dgn abang sendiri pun susah..."
"maner lak susahnyer..ok abang minta maaf ya.."
Diam...
"adik.." Diam lagi..
"adik....." Diam..ngetest..
"ok laa,takmau maafkan tak per..abang nak keluar ni.Nanti jgn nyesal tau!"
"stop it!!! orang dah maafkan..naper nak ckp cenggitu pulak!!kita dah maafkan
abang laaaaa..." nak ngebeh dah nih..
"hahahahaaa..tau takut. Ok ok..fullstop! cepat minum..nnti ikut abang kluar."
Terasa kepala ku diusap dan dikucup lembut.. hilang rajuk ku..
Tapi.. kenapa aku merajuk ek? mudahnyaa..


~qiss~
...terasa diri amat disayangi...




Friday, December 16, 2005

Tunaikan janji..

^This white heron goes to
Encik Deanz as he wished..


<<<= white roses for cik/en Anon..smile!

-->>>>>^
pink roses goes to..

Datin curry darlingss

(lamb curry sold out laa..)

Thursday, December 15, 2005

Ketawa?cubalah...





YOU CAN COME BACK ANYTIME TO TRY AGAIN!!!

HAHAA..


~QISS~
...aDEHaiii...

Monday, December 12, 2005

....titik


Dengar lah..
Nyanyian ku
Lagu kenang2an..kau dan aku..

Mengapakah engkau menangis
Bila ku bersua dengan mu
Hati ku telah kau lukakan
Apalagi dikenang...

Dengarkanlah duhai priaku
Diriku usah dirayu lagi
Semuga engkau berbahagia
Hidup bersama dgnnya..

Dulu pernah ku rindu pada mu
Kita nyanyikan lagu merdu
Tetapi kini tinggal kenangan
Kenangan kita berdua..
~Qiss~
...farewell..

Friday, December 09, 2005

Munajat Cinta..


Ya Allah,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseoarng yang melabuhkan cintanya padaMU agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu..
Ya Muhaimin,jika aku jatuh cinta,jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada MU......

myspace

myspace graphics


Ya Allah, jika aku jatuh hati,izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yg hatinya tertaut padaMU ,agar aku sentiasa dalam cintaMU.......
Ya Rabbana jika aku jatuh hati ,jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hati MU....
Ya Rabbul Izzati,jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yg merindui syahid di jalan MU.......

myspace

myspace graphics


Ya Allah jika aku rindu,jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga MU.....
Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasih MU, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu......
Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasih MU,jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada Mu......
myspace

myspace graphics


Ya Allah.. Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada Mu,
Telah berjumpa pada taat MU.
Telah bersatu dalam dakwah pada MU,
Telah berpadu dalam membela syariat Mu.
Kukuhkanlah ya Allah ikatannya.
Kekalkanlah cintanya.
Tunjukkanlah jalan-jalannya .
Penuhilah hati-hati ini dengan nur MU yang tiada pernah pudar.
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada MU dan keindahan bertawakkal di jalanMU.....
.......AMEEN......
myspace

myspace graphics

~Qiss~

...pasrah...

Thursday, December 08, 2005

kita nak hadiahkan ni...



Untuk mrWira lalingzz.. >>
<<<--Yang ni untuk mrDeanz..hehe..


Yang ni..untuk kak maya..i luv u..
Yang ni untuk C'ta lalingss..muahhss

yang ni untuk kak Ita..suker tak kak?

untuk dak Iman..simpan elok2..!

~qiss~

...sajer nak happy2 sikit...

Wednesday, December 07, 2005

incredible

Flamingo merah...cantik tak..?


Garang tapi manja..
yang garang mak dia..yang manja..
anak dia laa..cute kan!



termenung ker apa ker tu...

so sweet...

tajamnyerr renungan mata dia..

Very protective..


kena marah ker..dak 'eh..

mak dia gurau jer tu..

mak dia kata..no more baby face..hehehe

~qiss~

..sesajer jer...

Tuesday, December 06, 2005

Langit Petang

ku meniti awan yang kelabu
ku tempuhi lorong yang berliku
mencari sinar yang menerangi
kegelapan ku
ku percaya pasti suatu hari
sang suria kan menyinari jua
membawa harapan yang menggunung
bersamanya...

myspace

myspace graphics


engkau tiba bagaikan pelangi
tak bercahaya namun kau berseri
tapi cukup menghiburkan
hati ini....
myspace

myspace graphics


seharian waktu bersama mu
tak terasa saat yang berlalu
bagai pelangi petang kau kan pasti
pergi jua...
~qiss~
...give priority to love n faith...

Friday, December 02, 2005

Kisah Benar


Terasa bagaikan aku dalam tidur yg panjang,melewati waktu maya,menerobos keruang yang amat asing.Dimanakah ini.. Ku ikuti satu sorotan cahaya yg tiba2 muncul lalu membawa aku kesebuah rumah yang amat cantik,walaupun cuma rumah kayu.Salam ku beri dan bersambut..Alhamdulillah.Seorang gadis kecil bertudung litup tersenyum dan mengisyaratkan aku agar naik kerumah.
Melewati anak-anak tangga..aku seakan diiringi olih alunan ayat2 suci alQuran dari atas rumah.
Menjenguk kesatu ruang..kanak2 kecil lelaki dan perempuan sedang tekun mengaji mukaddam dan alQuran.Aku duduk bersimpuh,memerhati satu persatu wajah2 jernih yang amat mendamaikan..anak2 siapakah ini..cantiknyer mereka.
"Assalamualaikum..." satu suara terasa begitu hampir.. garau..
"Waalaikumsallam..." aku menjawab salam tanpa mengangkat pandangan,dia bukan muhrim ku. "waalaikumsallam, ustaz" serentak semua kanak2 itu menyambut salam lelaki yg dipanggil ustaz itu.Keaadaan sepi seketika..

Tiba-tiba...
"Bacalah..." aku agak terkejut bila senaskah alQuran dihulurkan pada ku dan tika menyambut huluran itu mata ku menangkap satu wajah yang sedang tersenyum padaku. Aku terpaku..jiwa ku bagaikan melayang entah kemana,debaran didada bagaikan ombak badai yang menghempas..aku begitu gementar,nafas yang ku hela terasa amat payah,terkaku aku...
Wajah itu..subhanallah! Wajah itu teramat indah,bercahaya dgn senyumannya yg amat mesra..
Amat tampan dalam pakaian serba putih bersih...
"Bacalah..."Sekali lagi aku di kejutkan.
Dengan lafadz 'bismillaahirrahmannirrahim' aku membuka lembaran alquran dan menatap surah pertama didalamnya..surah alfatihah..Selepas mengambil nafas yg dalam aku memulakan bacaan..tenang..lancar..tamat.Aku mengangkat pandangan dan melihat isyarat agar aku meneruskan bacaan ke surah seterusnya..sebaik saja aku tamatkan bacaan 'alif lam mim',dia memandu ku kesurah2 akhir..Aku melihat arah lembaran alquran itu diselak satu persatu dan sebaik sahaja dia menunjukkan ke satu surah...tiba-tiba..

"qis...qis.. bangun ..hei..naper tidur disejadah ni,sakit badan tu..bangun qis.."aku tersentak..
Segala2nya tiba2 hilang..Aku melihat mama sedang berada disisi ku yg terbaring disejadah dan masih dalam telekung.Aku merasa sebak tiba2..aku memeluk mama dan menangis..menangis semahu2nya seolah melepaskan segala rasa didada..Mama kehairanan dan bertanya..
"qis pergi mana tadi..." seolah memahami..
"qis tak tau maaa..rasanya tadi qis pergi jauh sangat," aku menangis lagi.
"istigfar qis..mengucap nak..dah jgn nangis..bangun cuci muka,sekejap lagi dah nak masuk subuh..solat dgn mama yaa.." Aku mengangguk..
"dah tenang nanti ceritakan pada mama yaa.." Aku mengangguk lagi..

Kemanakah aku telah dibawa..siapakah mereka semua..siapakah uztaz yang amat tampan dan
cantik itu,wajah dan senyumannya begitu indah,begitu mendamaikan..anak2 siapakah yang bersih dan comel2 serta berwajah berseri itu..
Selesai solat subuh aku mengambil naskah alquran dan menyelak kembali lembaran terakhir
yg diunjukkan pada ku olih ustaz itu,aku memejam mata..mengingati kembali segala yang kualami sebentar tadi,mencari titik mula kejadian....
Seingat aku,aku bersolat sunat tahajjud,istigkharah,taubat dan berzikir hingga aku terlena..
dan disitu bermula segalanya. Subhanallah...

Pada ustazah tempat aku mendalami tajwid alquran,ku ceritakan segalanya.Ustazah bertanya samaada aku mencatatkan atau tidak surah dan ayat yg ditunjukkan itu..aku kata tidak tapi aku amat mengenali surah tersebut kerana aku kerap membawanya dalam solat ku dan aku mmg menghafalnya sejak lama dulu. Ustazah menyarankan pada ku agar menjadikan surah itu sebagai wirid dan sentiasa dibaca dihati dandizikirkan dibibir serta mendalami ertinya..
Aku akur..Ustazah juga menyarankan pada kami murid2nya semua agar segera mencatatkan apa saja ayat2 alquran yg melintasi tidur kita untuk di analisa,sebaik saja kita terjaga..
Wallahuallam..

Sesungguhnya hanya Allah jua yg Maha Mengetahui atas segala kejadian yg berlaku..
Dia lah juga Allah yg Maha Besar..Maha Agung..

~itulah pengalaman indah dan mendebarkan yg pernah ku alami sedikit waktu dulu..sehingga kini wajah itu sentiasa diingatan..ahh..siapakah gerangannya dia..~

~qistina~

..If the lifeline is not severed,we'll have a chance to see tomorrow..


myspace

myspace graphics



Wednesday, November 30, 2005

Dalam hati saya ada Awak..


Hari itu kita gaduh
Saya main-main
Awak ingat betul-betul
Tak tau nak buat macamana lagi
lantak awak laa..

Semalam kita berselisih
Saya buat dunno
Awak pandang saya
Saya buat dunno jugak
Degilnyer saya..

Saya nampak awak
Saya nak panggil
Tapi awak tak toleh
Sebab..saya panggil dalam hati!
Bodohnyer saya..

Awak tegur saya
Saya buat dunno
Tapi awak tak tahu happynyer saya
Saya dengar awak cerita
Awak kata dah jatuh cinta
Sedihnyer saya...

Awak keluar tengok wayang
Saya pun..
Awak keluar dengan dia
Saya tengok jer..

Awak call saya
Mengacau betul..tengah tido laaa!
Saya layankan saja
Awak cakap awak dah putus
Saya senyum sampai ketelinga
Tapi awak tak nampak
Saya cakap..kesiannya awak
Hipokritnya saya!!!

Hari jadi saya..awak luper
Saya sedih...
Tapi tak pe..awak bukannya sesiapa
Awak minta maaf..saya senyum aje
Saya kata, tak kisah..

Awak belanja tengok..national treasure
Issskhh tak romantiknyer..
Tapi best per !!

Saya dapat bunga..cantik!! suker sangat!
Tapi tak tahu saper pengirimnya
Awak nampak,awak terus balik
Saya panggil awak
Tapi awak tak toleh..
Saya cuma nak bagitau...

Awak!!! LORI!!!!!

Saya kejar awak..awak terus jalan
Saya tolak awak..awak jatuh
Saya nampak lori,betul2 depan saya!
Kalau lah sempat,saya nak bagitau awak..

SAYA SAYANG AWAK...!!!
.........................
........................
myspace

myspace graphics



..moral of the story:
Kiranya anda sayangkan sesaorang dlm hidup
anda..NYATAKAN!!
Hargai orang yang anda sayangi dan mereka
yang menyayangi anda...

~Qiss~
..True friendship is like sound health,the value of
it seldom known until it is lost..

Monday, November 28, 2005

Surat buat Kekasih

Katakanlah,
Di ujung embun menitis sebuah rindu
Aku mencairkan cinta
Kau melihat ku
Begitulah saat-saat keinginan diri
Terbentur
myspace
Ujung tumit ku yang pecah
Dari retakan terhalus
Membelah dan perih tiba-tiba
menyentuh air asin laut-Mu
myspace
KiniCinta menjadi satu
Aku telah masuk ke awan terbelah
Ke sebuah pintu rela
Penentuan-Mu, ya rabbi.
myspace

Monday, November 14, 2005

sengaja nak bersenda..

kuih apa yang bungkusnya didalam,isinya diluar?
Kuih salah bikin..reject tu..

Binatang apa power karate?
Kuda belang,cuba kira beraper black belt dia ada.

Siape yang menemukandompet kulit?
Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong
pulangkan kepada saya!!ada reti?

Pintu apa yang wlaupun dgn 10 org pun takleh nak tolak?
Pintu yang ader tulis TARIK laa..apa daa..

Saya ade 3 kepala,saya ader 4 tangan dan 5 kaki..
siapakah saya?
Pembohong!!! ilang akal aper..

Apa dia jauh dimata,dekat dihati..?
USUS laa..jangan nak jiwang!

Nenek saper jalannyer meloncat-loncat?
Aiseymannn..Neneknyer sikatak ler..hishh

Kenapa lelaki jarang kene penyakit anjing giler?
Sebab..lelaki ni kan buaya..erkss..

Apa beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
Sekretari baik..........'Selamat pagi tuan'
Sekretari kurang baik........'Dah pagi ni tuan'

Apa persamaan Micheal Jordan ngan Micheal Jackson?
Dua-dua tak kenal korang(toksah prasan ler..hehe)

Tukang ape yg kalau dipanggil,die menjenguk keatas?
Tukang gali kubur ler..

Aper persamaan kain jemuran ngan telepon?
Alaa..dua2 kalau dah ''kringgg'' bole diangkat..

Kenapa pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Mesti laa kena tebang,saper nak cabut pokok kelapa!
..giler ker aper..adehaii mau tanya juga kaa..


Tamat dah...!!!
Seronok eh....pi kerja!!

jangan marah ek kenkawan..sajer nak cuci otak
..relak minda..asik berjerubuu jer..

~qiss~
..A daily dose of humor keeps stress at bay..

selamat malam sayang..

Selamat malam
Tinggallah kekanda
Dinda bermohon
Berpisah untuk selamanya

Jika dengan ku takkan tenteram
Rela berkorban asalkan
Engkau bahagia

Dinda yang hilang
jangan dikenang
Usah hiraukan..usah ditangiskan

Bahagia hendaknya
Seluruh hidup mu
Berkorban aku..kerana cinta mu

~qiss~
..painful..

Friday, November 11, 2005

What becomes of the broken hearted

As I walk this land of broken dreams
I have visions of many things
But happiness is just an illusion
Fill with sadness and confusion
What becomes of the broken hearted
Who have love thats now departed
I know i've got to find
Some kind of peace of mind maybe...
.......

~qiss~
..i'm so tired...

Thursday, November 10, 2005

7 tags..seven tags??? tax?tags....

adehai.. dah sampai seru laa gamaknyer ni.
mau tak mau..suka tak suka..terpakser laa jugak haku jawab 'tags'
dak lalings nih..tapi 100% ikhlas ni yaa..almaklumlahh haku ni
lurus bendul sikit..paletum paletum..paletum??(virus bobby dah
join minda..)

Ok here we go...
1- Seven things I plan to do before I die:
~nak antar mama menunaikan fardhu haji keMekah
dgn duit gajian aku sendiri..(insyaallah...)
~nak naik haji untuk diri sendiri jugak..(insyaallah..)
~nak mencapai impian untuk menjadi wanita berjaya
dlm carrier dan kehidupan..
~nak kumpul duit bebanyak dan beli sebuah rumah
untuk diwakafkan menjadi rumah anak2 yatim..(daif
sgt rumah AY yg aku pergi baru2 ni..meleleh airmata..)
~nak tengok abang long kawin..(dia seakan serik bercinta
dan workholic..sian abang..)
~nak buat further study..(dlm perancangan..)
~kawin..kalau ader jodoh..(insyaallah)
...7 jer?terasa sikit laa pulak!!! jgn mare lalingss..

2- Seven celebrity crushes:
~Ako mustafa<<--very simple person
~Hans isaac <<--mcm rupa abang haku
~Micheal vaughn <<--minat sesangat..!!
~Jennifer garner <<-- tangkas..
~Azean irdawati<<-- pelakun berwatak..hebat!
~Rahim razali <<-- classic..
~Ummi aida <<--bersahaja..
...Cukup??..cukup laaaa...

3- Seven often repeated words:
~insyaallah..
~Adehai..
~hehehe..
~mana maunyerrrr..
~ilang akal apa..
~takder maknernyerr..
~makdatukkkk..
...yg melatah-latah tu takyah ler ek lalingss..

4-Seven traits i look for in d opposite sex:
~Islam-melalui teori dan praktikal..
~Sihat akal dan fizikal
~Bersifat pemimpin dan pelindung(jgn bila nmpak
katak..dia yg lompat dulu..adehai.)
~Sayangi dan hurmati keluarga aku
~Menyintai dan menyayangi aku hanya kerana
diri ku(bukan sbb musabab yg lelainnya)
~Sedap mata memandang(dari segala segi..)
~Peramah..dan pandai buat lawak(dlm kluarga aku
kebanyakannya pendiam..serious..)
...rasa mcm nak tambah lagi tp dah cukup 7 la pulak

5-Seven people tis tags goes to:
~kak mayameera
~iman
~kzie
~kak kari(datin)
~Deanz
~Faisal
~kak ita
...jeng..jeng..jeng...dipersilerkan yer...
fuhhh...selamat!jenuh ngadap laptop ni..
Sat lagi kena panggil bomba laa pasal
dah kedegreean melampau..Senornyer lalingss
semua tu dalam petibesi hatiku,tetiba diketuk
dan dipakser kuar pulak..tu ajerlaa yg ada...!!
Sekian ,terima kasih..wasallam..

~qiss~
..If you start to believe in your dream,you will
stop thinking it is impossible..


Wednesday, November 09, 2005

betrayed


pernahkah anda merasa dikhianati?
pernahkah anda merasa diperbodohkan?
pernahkah anda merasa dipermainkan?
pernahkah anda merasa dipersendakan?

kiranya pernah..apakah tindakan anda?

~qiss~
..be honest to urself..at least..!!

Monday, November 07, 2005

kerjaaaaa....

Monday bluesss...
Kerjaaa..kena kerja..tetap kerja..nak kerja..taknak kerja..
TETAP kena kerja.Raya lagi ni beb..waduhhhh...
Selamat kerja semula dan selamat raya ler yer..to whom
may concern laa tu!!Sambil kerja kita raya..alaa..makan
kuih raya(bekal dari umah)kira raya laa jugak.
..Dan jangan lupa pi kerja pakai baju raya nooo...

~qiss~

...tak puas beraya..

Thursday, October 27, 2005

Ramadhan..Syawal..

RAMADHAN
Hadirnya dulu dinanti2an dgn berbagai2 rasa,azam,
harapan dan juga ragam.
Azam.. azam diawal ramadhan kununnya mau berpuasa
sebulan takmau cuti2.Mau bertarawikh setiap malam
dgn ibadah2 sunat yang lainnya..setakat ini sudahkah
tercapai atau ader yg tuang?
Harapan.. harapan dibulan ramadhan dizahirkan dgn
keinginan beramalibadat,membatas tingkahlaku,diet,
save budget.. setakat ni sudahkah juga tercapai?Yang
nak 'diet' brapa kilo sudah ilang?yang nak save budget
dah tebal ker 'cash' yg di'save'kan..?mata,telinga,lidah
ada puasa?adehaiii...
Ragam.. masih adakah yang bersahur dirumah dan
lunch dibawah khemah2 yg melabuh ketanah?masihkah
ader yg spare 'uncle toby' sekeping dua dilocker atau
briefcase yang terlebih muatan?Masihkah "instant
gastric'' datang menjenguk setahun sekali?

Pertanyaan ini ibaratkan muhasabah umum,
tapikan..kita semua kan insan biasa..hidup macam
traficlight,ader aturannya..
dan kini..Ramadhan akan pergi lagi..bersama segala
rahmat dan kemanisannya.Sayunya hati..pilunya jiwa,
apakah kita akan diketemukan lagi??
Insyaallah...


SYAWAL
Insyaallah akan menghadirkan diri menuruti giliran(tak pun cuba
potong Q).Syawal adalah bulan kemenangan,bulan keraian,bulan
keindahan,pasal semua mau yang indah2 untuk menyambutnya
hatta dgn bergolokbergadai pun sanggup demi merealisasikan
impian dan keinginan hati.
Kerana itu mereka menjadi lalai pada kemanisan malam2 akhir
ramadhan,nawaitu diawal ramadhan dah kelaut..yg ader dlm
minda cuma hiasan2 duniawi,baju2 baru,sette baru,langsir baru,
kalau boleh rumah pun nak yg baru..belum lagi kuihmuih dan
juadah raya..
Disini terletaknya salahfaham tentang meraikan kemenangan
sebulan melawan nafsu diri sendiri.Bulan kemenangan dah jadi
bulan pembaziran sedangkan kita dituntut agar bersederhana
dalam segala urusan. Nah!! sekali lagi alasan 'kita insan biasa'
meniti bibir.. relevan lagik ker?
Walau apa sekalipun,Syawal yg bakal menjelang tetap akan
disambut dgn penuh kesyukuran.Seiring itu,sambutlah juga
huluran tangan ini tanda mohon kemaafan kiranya ader ungkapan
dan lagak bicara yg menyentuh hati kalian..jarijemari ini pun
kekadang bedungannya terluncas juga,tu yg tersasul,terbabas..
Andalah teman2 saya yg selalu buat saya berfikir,memaksa minda
mengolah definasi hidup,selalu buat saya tersenyum..dan menangis.
Terima kasih semuanya..
Sambutlah salam aidilfitri dari saya untuk kalian..tinted with luv..

~qiss~
..pinta ku..berikan daku kemaafan yg terindah..
..maaf dzahir dan bathin..

Saturday, October 22, 2005

...janji


kau berjanji...
pada bulan,pada bintang
kau berjanji
akan datang..esuk malam..

ku berjanji..
pada bulan dalam taman
kan ku petik
mawar harum untuk tuan...

Hati ku...berlagu..
menjelang kasih asmara
dirinduuu...

Namun dikau
mengapa tak kunjung tiba
mawar harum...aku rindu...
tiap waktu...

~qiss~
..hmmm...



Wednesday, October 19, 2005

People..


When PEOPLE think they are a good friend,
other PEOPLE should carefully make a good judgement
on that PEOPLE
.....why.....because..
PEOPLE may lie to you (also PEOPLE)
and may lie about you to other PEOPLE
to gain advantage or to loss down your criteria
......so beware...

PEOPLE may look very nice infront of you...
but you may not distinguish that
PEOPLE also can be very cruel behind of you
....so beware also...

PEOPLE should trust other PEOPLE
as long as no prove that you can not trust that PEOPLE
...but please, please keep other PEOPLE trust on you
for the sake of YOURSELF(you also a PEOPLE right...!).

PEOPLE may take advantage on you,
well...as long as nothing could hurt you,
be cool.......BUT,
as it merge to your heart like crazy and disturbing you life

...you have two choice......
First, you can be patient as long as possible....
it parts of your 'Iman' right ?

Second, there are level of patient...
exceeding it could explode your heart...
so, think about it....

PEOPLE should be kind to other PEOPLE.
so that all PEOPLE will live on earth
in a great shape of trust and kindness.


~Qiss~
...people come people go but supportive frens stay forever..

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP